La Sirena, Foursquare i una comunicació millorable (i tres bombons)

Nota: aquest post és una mica llarg degut a que, a banda de l’explicació inicial, hi ha dues actualitzacions que apareixen al final. Us recomano llegir fins al final (i tenir paciència per aguantar el meu rotllo). Gràcies!

Jo sóc usuari de Foursquare. Una mica despistat (faig check-in quan me’n recordo), però els dissabtes acostumo a fer check-in en dos o tres llocs (dels quals puc dir que en sóc major). Un d’aquests és una botiga de La Sirena, que fins ara era bastant normal. Quan he fet check-in, he vist això:

Captura de 2013-05-25 21:54:59

I què he fet? El que haguéssiu fet tots: quan he anat a pagar he ensenyat el mòbil i els he dit que com que havia fet check-in, segons allò em corresponien els tres bombons. La caixera ha vacil·lat, ha avisat l’encarregada, i quan aquesta última ho ha vist, em diu això:

– Ui, això ho has de portar imprès amb el codi de barres de la promoció.

Si sou usuaris de Foursquare, jo us pregunto: heu vist mai codis de barres als check-ins? Heu hagut mai d’imprimir un check-in?

Què ha passat aquí? Sembla clar: l’encarregada ha vist la pantalla del mòbil, i al no saber què era Fousquare, ha entès que era una promoció via Internet normal i corrent, i m’ha demanat que imprimeixi quelcom que, per molt que vulgui, no puc fer. Error de l’encarregada? Per mi, no. L’error és de La Sirena.

De la mateixa manera que quan qualsevol cadena de botigues fa una promoció “tradicional” ja s’encarreguen de comunicar a totes les botigues que hi ha aquesta oferta i que la poden aplicar, semblaria lògic que fessin el mateix amb les promocions no només online, sinó a través de xarxes socials com Foursquare. Per mi, el fet que no hi hagi hagut aquesta comunicació em fa entendre que tampoc es prenen gaire seriosament aquest tipus de campanyes. Malauradament, aquests descuits no afavoreixen gaire bé a la imatge de la marca a Internet. Per exemple, tan bon punt he sortit de la botiga, he escrit el següent tip sobre el check-in que acabava de fer:

Captura de 2013-05-25 22:05:06

I vosaltres, què en penseu?

Actualització (27/05/2013): Des de La Sirena m’envien un tweet en resposta a un que vaig enviar dissabte. Em pregunten per les dades de la botiga per gestionar-ho. Vejam com s’acaba sol·lucionant…

Actualització (30/05/2013): Després d’enviar via DM les dades de la botiga (que també haguessin pogut recuperar consultant el check-in que vaig fer dissabte passat), em demanen amablement disculpes i em recorden que la promoció dels bombons de stracciatella s’acaba demà (fan una promoció cada mes). He respòs a la gallega: preguntant si a partir d’ara no hi haurà cap problema per recollir el “premi”, més que res per poder editar el missatge negatiu que vaig deixar en el moment de fer check-in, i si c al que torni a fer check-in (i una despesa de 3€ mínim) per aconseguir els bombons. No sé què en penseu vosaltres, jo em trobo una mica contrariat: tot i que no estic gaire preocupat per si tinc o no els bombons, em queda la sensació de que he perdut una cosa a la que tenia dret. No?

One comment on “La Sirena, Foursquare i una comunicació millorable (i tres bombons)

Anna says:

Error de comunicació de promocions / preparació de personal.

Aquí algú no ha transmès la informació.

I la conseqüència : el que havia de ser una campanya per fidelitzar i donar bona imatge de la marca, acaba sent contraproduent.

#aixíno

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Back To Top