Com gestionar les teves newsletters

Recordo com fa relativament poc temps el món donava per mortes les newsletters. Tothom pensava que, amb l’explosió de les xarxes socials, els usuaris en línia de les empreses ja tenien maneres més ràpides de saber les darreres novetats de les seves marques i empreses preferides. Però això no ha estat així. La infoxicació a la qual ens han dut Twitter, Facebook, Instagram i demés ha fet que, en un intent de tornar a enganxar als clients fidels d’una marca en concret, les agències de publicitat i els caps de màrqueting hagin tret la pols a les antigues newsletters, els hagin donat una nova cara, i les hagin tornat a publicitar. I, de cop i volta, la teva safata d’entrada rep un munt de correus electrònics amb newsletters que es mesclen amb els correus de la feina, els de publicitat, i les notificacions fraudulentes de concursos on mai has participat.

I si ets una persona com jo que t’agrada estar al dia i trobes que les newsleters són útils per a la teva dieta informacional, et porto dos petits trucs per poder manegar millor aquest allau d’informacuió.

Posem ordre al correu electrònic

De fet, el primer truc és una mica simple, ja que només necessita posar una mica d’ordre a la safata d’entrada del teu correu. La majoria de consells es poden aplicar a Gmail o a d’altres plataformes i programaris de correu electrònic, però fent servir Gmail t’assegures que els canvis es van replicant a tots els suports que facis servir (ordinadors, tauletes, mòbils, etc).

El primer pas imprescindible és fer una repassada al correu brossa. Amb Gmail és força habitual, i amb d’altres serveis de correu també ho pot ser, que els correus electrònics amb les newsletters on t’has apuntat vagin a parar a aquella mena de pou sense fons que es va buidant periòdicament. Si consultant el correu brossa us trobeu amb la vostra newsletter preferida, marqueu el missatge com a “no és correu brossa” per ensenyar-li a Google que aquest missatge en concret no l’ha de posar allà. Altres maneres d’evitar que passi això són incloure el remitent de la newsletters a dins dels vostres contactes, o bé marcar el correu com a important.

El següent pas implica l’ús d’etiquetes. La gran majoria de clients de correu electrònic et permeten etiquetar de forma automàtica correus electrònics que vinguin d’una adreça determinada. Fins i tot, fent servir filtres, pots etiquetar i guardar directament en una carpeta del servidor els correus amb les teves newsletters preferides. Així, amb una mica de dedicació, pots deixar configurades tota una sèrie de regles, que es poden anar actualizant cada cop que et subscriguis a un nou butlletí, que et permetran tenir les newsletters endreçades dins de carpetes per a la seva fàcil lectura.

Fent servir una aplicació a l’ús

Arribats a aquest punt et vull explicar una aplicació que estic fent servir jo darrerament: Stoop. Aquesta aplicació es promociona com si fos una aplicació de podcasts però per newsletters. I el funcionament és ben simple: crees un compte gratuït, i el sistema t’ofereix una adreça de correu electrònic que és la que hauràs de fer servir per subscriure’t a les newsletters que vulguis a partir d’ara. Així, cada cop que hi hagi un nou butletí, enlloc de rebre’l a la safata de correu electrònic el rebràs a la safata d’aquesta aplicació (que està per Android i iOS) en un format similar al de un lector de RSS, ben maquetat i apte per a la seva lectura a qualsevol dispositiu. La versió gratuïta enmagatzema els 10 darrers exemplars de les newsletters abans d’arxivar-les, i n’eimina els números més antics passat un mes. La versió premium té un cost de 10 dòlars l’any, i guarda de forma permanent les newsletters rebudes.

Per a una persona com jo que no acostuma a revisar les newsletters antigues, una aplicació com aquesta em permet estar al dia i mantenir la safata d’entrada del correu en condicions.

I fins aquí els consells. Recorda que, si no ho has fet, et pots subscriure a la meva newsletter i rebre, al teu correu o a la teva aplicació, un correu setmanal per començar la setmana amb un altre ànim. I si ja t’hi has subscrit, espero els teus comentaris. Així mateix, si tens altres trucs per gestionar la teva dieta informativa, t’animo a que els comparteixis amb tothom als comentaris.

3 comments on “Com gestionar les teves newsletters

Súper útil, gràcies! Les newsletters estan més en voga que mai, de fet, la darrera tendència d’alguns és el mail DIARI. Sí, sí, i saps què? Es veu que funciona molt. Això sí, hi ha alguns trucs: han caigut les floritures i es porta més el text pla, com si fos un mail que t’envia un amic, i es tracta d’explicar anècdotes de la teva vida i enllaçar-les amb el que vols vendre. I n’hi ha de molt bons. Una mica l’essència de les instabloggers, conduïda al mail.

Enric Pineda says:

Gràcies pel teu comentari! De moment, les newsletters a les que jo estic subscrit tenen un format més tradicional, més setmanal i amb imatges i tal, però si realment tens molta oferta de productes, la newsletter diària tampoc és tan bogeria. Per cert, has arribat a l’article a través de la newsletter?

Sí! Però no m’ha arribat directament a la safata d’entrada, encara l’he hagut d’anar a buscar al servidor…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Back To Top